Writing

Things I wrote:

 
Each day when he wakes up he wants to fill his bedroom with a tone
in FENCE Magazine (2020)

Each day when he wakes up he wants to fill the bedroom with a tone part 2
in The Capilano Review [pdf] (2021)

WHY CURATING LIVE ARTS NOW (On contingency and curation)
in TURBA vol. 1 Spring 2022

Eight Beginnings for Instructions for a Performance by Emma Goldman
in Cigale issue 3, Winter 2022 [in French and English]

 

Things that were written about my work:

 
 
La Suite Canadienne (2023) [with Olivier Godin]

Cinema de Quête par Mathieu Li-Goyette [in French] in Panorama-Cinema

Review par Mélopée B. Montminy [in French] in 24 Images

Review by Justine Smith in Cult Mtl

 
 
 
Au Dehors | Outside

Review by Florence-Agathe Dubé-Moreau, Esse Magazine [in French]

Montreal Report: The Unresolved Echo by Cason Sharpe, Canadian Art [in English]

 
 
 
Notes on Visiting

Esse Magazine n.93: Praxis de l’inacheve de Maude Johnson (Practice of the unfinished) [pdf] in fr & en

 
 
 
Car c’est par la fragilité que la révolution œuvre (with Noémie Solomon)

Adam Kinner: Fragilité à l’unisson de Philippe Couture, Voir. [in French]

À la generale… de Robert St-Amour, Sur les pas du spectateur. [in French]

 

Suite canadienne (2015)

Dancing a people to come: Variations on sovereignty in Quebecois Choreography [pdf] by Noémie Solomon

A text by Adam Kinner read by Chantale Potie [pdf]

 

Listening Choir (with Christopher Willes)

Mechanical Forest by Joe Strutt

 

The Weather In Times Square, Today

À la recherche du temps perdu de Brigitte Manolo, DF Danse [in French]

Dernière de la saison pour Tangente de Stephanie Fromentin & Klara Garczarek, Danscussions blog. [bilingual]

 

 

One Thing You Can Do

Interview with Innovations en Concert [in English]

 

I’m Faking It

Seul sur une scène à l’éclairage dru, Kinner, pince-sans-rire, a bien fait rire le public avec ses affirmations décalées, son humour grinçant et ses trouvailles gestuelles. Un ovni intriguant qui m’a rappelé, à certains égards, par son étrangeté et son détachement, l’esthétique de Nicolas Cantin.
DFDanse

Talent à surveillir…Une réflexion pertinente et inhabituelle en danse actuelle. Bravo!
– Edith Paré-Roy, Les Méconnus

Toujours avec un touche humoristique très estrange…je crois que cette qualité très bizarroïde servira beaucoup ce jeune créateur.
-Oliver Koomsatira, Danse Nouvelles Montréal